سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
روابط عمومی به زبان آدمیزاد
این تارنما میعادگاهی است برای تمامی علاقمندان به مباحث روابط عمومی، مدیریت، خلاقیت، راهکارهای کسب موفقیت، کارآفرینی و ...؛ اگر ارایه کننده کالا و خدمات هستید، اگر وبلاگ نویسید یا به هر روش دیگری به اشاعه افکار خود می پردازید سری به ما بزنید: کلیه افراد علاقمند می توانند در یک دوره یک ماهه آزمایشی با وبلاگ "روابط عمومی به زبان آدمیزاد" (مهر 84) همکاری نمایند در صورت احراز شرایط با ما خواهید ماند. افراد غیر فعال و یا فعال در زمینه غیر مرتبط حذف خواهند شد.
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 43
کل بازدید : 613884
کل یادداشتها ها : 350
خبر مایه

موسیقی


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

سلام به همه دوستان.

 

اگر خواهان شرکت باشید با من تماس بگیرید.

عکاسی تئاتر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امیرعباس اشرف


  

سال و فال و مال و حال و اصل و نسل و تخت و بخت

بادت اندر شهریاری برقرار و بر دوام

سال خرم، فال نیکو، مال وافر، حال خوش

اصل ثابت، نسل باقی، تخت عالی، بخت رام

عیدتون مبارک


  

شب یلدای خوبی داشته باشید!


  

                 طالع اگر مدد دهد دامنش آورم به کف                       گر بکشم زهی طرب ور بکشد زهی شرف

                  چند به ناز پرورم مهر بتان سنگ دل                           یاد پدر نمی کنند این پسران ناخلف

                                          حافظ اگر قدم زنی در ره خاندان به صدق

                                                            بدرقه رهت شود همت شحنه نجف

                         عید ولایت بر شما عزیزان مهر 84 مبارک باد

 
  
خدایا،دراین روز فرخنده گناهان ماراببخش وآنچه خیر برای حضرت محمد وآل محمد (ص)  قرار دادی برای ما هم قرار بده و هرچه شر از ایشان دفع کردی از ما هم دور نما.

  خدایا،در این روز عزیز از تو می خواهم به من توفیق دهی اسماعیل درونم که همانا نفس من است راذبح نمایم تا من بشوم آنگونه که تو می خواهی وبا این لطف تو به یکباره تمام سنگهای رمی جمرات را به سمت شیطان بیاندازم وبعد آن فقط تودر زندگیم باشی وبس!  


  

می خواستم زندگی کنم راهم را بستند.ستایش کردم گفتند خرافات است.عاشق شدم گفتند دروغ است.گریستم گفتند بهانه است.خندیدم گفتند دیوانه است...

دنیا را نگه دارید می خواهم پیاده شوم.

علی شریعتی


  

   22 اردیبهشت 83 روزنامه جوان - اینترنت به عنوان یک وسیله آموزشی، زمانی وارد دانشگاه ها و مدارس شد که اغلب مردم تصوری سرگرمی مدار از این رسانه نوظهور داشتند. البته ورود کامپیوتر به عنوان وسیله ای برای پردازش اطلاعات به عرصه حیات انسانی به دهه 1930 برمی گردد که بیشتر برای محاسبات ریاضی به عنوان یک ماشین حساب پیشرفته مورد استفاده قرار می گرفت، از ورود فراگیر اینترنت به زندگی مردم، زمان زیادی نمی گذرد.

   اینترنت بدون شک ذکرش، انسان را به یاد کامپیوتر می اندازد، به زودی توانست در عرصه آموزش جایگاه ویژه ای به دست آورد و به عنوان منبعی برای یافتن اطلاعات مختلف مورد استفاده قرار گرفت. این نوشتار به نقش اینترنت در پژوهش های دانشجویی می پردازد.

   در دنیایی که بحث های یک سویه و دو سویه در باره همه پرسش های اجتماعی به اوج خود رسیده است، دانشجویان یک نیاز اساسی به پیشبرد دیدگاه ها و مهارت هایی دارند که به آن ها اجازه می دهد اختلاف های گریزناپذیری که آن ها را احاطه کرده است، به بحث بگذارند. اما چرا تمرکز روی بحث‌هایی که از طریق اینترنت پیش می آید؟ پاسخ، مستقیم و جالب توجه است. دانشجویان برای کسب اطلاعات چنان به اینترنت وابسته شده اند که باید آن را جزیی از برنامه های آموزشی تلقی کرد .

   وسعت و گستردگی اینترنت به گونه ای است که برای هر کسی اطلاعات لازم را می تواند فراهم سازد. این رسانه چنان جایی در میان دانشجویان باز کرده است که بدون آن ادامه تحصیل با مشکل مواجه می‌شود. از آن جا که اینترنت در همه ابعاد زندگی مردم ریشه دوانده است، جای تعجب نیست که دانشجویان بیش از پیش برای انجام تحقیقات خود به آن روی می آورند و به نوعی پژوهش آنلاین وابسته می شوند.

   حال این پرسش ها پیش می آید که آیا دانشجویان می توانند برای انجام تحقیقات خود از اینترنت استفاده کنند؟ آیا اینترنت پاسخ کنجکاوی آنان را خواهد داد؟ آیا اینترنت آخرین گزینه برای کسب اطلاعات است؟ طبق آخرین تحقیقات به عمل آمده پاسخ برخی از این پرسش ها منفی است.

   نتیجه پژوهش ها حاکی از آن است که دانشجویان نسبت به سایر افراد جامعه استفاده کمتری از اینترنت برای سرگرم شدن دارند و بیشترین حجم کار با اینترنت آن ها به جست وجو برای یافتن اطلاعات آکادمیک اختصاص دارد.

   استفاده گسترده تر از اینترنت وجوه متفاوت و متضادی ممکن است داشته باشد. اکثر استادان بر این عقیده اند که اگر اینترنت درست مورد استفاده قرار گیرد، منبع بسیار ارزشمندی برای کسب اطلاعات است . اما برخی از استادان به این نتیجه رسیده اند که دانشجویان با دقت لازم از اینترنت استفاده نمی‌کنند. اما به نظر می رسد که حداقل برخی از دانشجویان برای فراهم کردن مطلب، ایده های جدید و نتایج معقول به اینترنت روی می آورند و مطالب را مستقیما از اینترنت به مقالات خود وارد می کنند.


  
آیا ‌هنر ‌نقاشی، مخاطبان‌ خود ‌را از‌ دست‌ داده ‌است؟
آیا براستی نقاشی مخاطب خود را از دست داده است؟ آیا براستی ذائقه مردم ایران که بی‌شک در روزگارانی هنرمندترین و هنردوست‌ترین مردم تمام دنیا بوده‌اند، در مواجهه با هنر تغییر یافته است؟
هنر نقاشی در نگاهی کلی، هنری با لایه‌هایی درونی و گاهی پیچیده و ساخته و پرداخته ذهن نقاش با تمام ابهام و ایهام‌های خاص خود است. در یک هنر فرهیخته که با کشف، شهود و احساس‌های عالی قابل دریافت است، بر سر نحوه فهم و چگونگی دریافت آن میان مخاطبان بحث و جدل رخ می‌دهد.
در نقاشی ممکن است برداشت‌های فردی یا فردیت ویژه و انحصاری هنرمند، موجب خلق اثر و گاه پاسخگویی به یک نیاز اجتماعی و مردمی موجب خلق اثر شود. از این منظر، هنرهای تجسمی به طور عام و هنر نقاشی به طور خاص رسالتی ارتباطی، اجتماعی و رسانه‌ای به عهده دارند.

بارها شنیده یا خوانده‌ایم که می‌گویند ممکن است اثری هنری در زمانه خودش یا حتی در یک مقطع زمانی به طور کامل درک نشود. حتی خوانده‌ایم که لزومی ندارد یک اثر هنری خودش را باز کند. می‌گویند یک اثر هنری اصلا باز نیست. ممکن است با لایه اول آن بسرعت ارتباط برقرار کرد، اما خطاست که فکر کنیم همه اثر هنری همان لایه اول آن است. می‌گویند براساس درک و شعور و نیروی فهم مخاطب، یک اثر بر او رخ می‌نماید یا مستور می‌ماند. می‌گویند وظیفه مخاطب است که سعی کند بداند و آدم با فرهنگی شود تا لیاقت درک اثر هنری را کسب کند.
تمام این گفته‌ها به نظر درست می‌آید، ولی با توجه به شرایط زندگی در سده جدید، آیا می‌توان از مردم عادی جامعه انتظار درک و ارتباط مستقیم با نقاشی را داشت؟ دریافت و پذیرش یک اثر پس از قرن‌ها و با ظهور زمینه‌های کاملا متفاوت فرهنگی چگونه میسر است؟ آن هم در شرایطی که دیگر میثاق‌های مشترک، رمزها و علایم آشنا میان تولیدکننده اثر و دریافت‌کننده اثر وجود ندارد.
دیگر در این زمانه مردم ما کمتر نقاشی‌های سنتی ایرانی با تمام المان‌های آن را می‌بینند؛ زیرا تولید این گونه آثار نیز کمتر شده است و شاید انگشت شمار باشند نقاشانی که آثاری را تولید کنند که با المان‌های فرهنگی ایرانی رابطه مستقیمی داشته باشند.
برای نقاش زمان‌های گذشته ایرانی که مردم با کارهایش راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کردند، تولید اثر در برهه‌ای رخ داده که دارای ساز و کار و منطق و سلیقه ویژه خود بوده و بر بستری بالیده که کمتر نشانه‌ای از آن در دوران کنونی فراهم است.
ایران کشوری است که شرایط فرهنگی خاصی بر آن حاکم است. از طرفی واضح به نظر می‌رسد که نقاشی به عنوان یک رسانه معتقد به چارچوب‌های معینی باشد و معیارهای معتبری را رعایت کند، ولی به نظر می‌رسد مردم عادی بسیار کمتر با آن ارتباط برقرار کنند.
بسیاری از هنرمندان معتقدند بحران مخاطب در هنر ایران، بویژه نقاشی وجود دارد؛ هرچند برخی نیز بحث هنر برای هنر را پیش می‌کشند تا پاسخی به بی‌انگیزه بودن مردم برای درک آثار هنری بدهند.
فرانسیس پونژ جمله معروفی دارد. این که «من می‌گویم، تو حرف مرا می‌فهمی، پس ما هستیم.» پس هنر بی‌مخاطب معنی ندارد. این جمله پونژ استمداد او برای قرار گرفتن در دنیای بدون بحران مخاطب را می‌رساند.
بسیاری معتقدند در مواجهه با نقاشی، وظیفه برقراری ارتباط به عهده مخاطب است و اوست که باید تلاش کند تا با اثر هنرمند نقاش ارتباط برقرار کند و برخی نیز بر این باورند که نقاش موفق کسی است که آثارش گویا و قابل فهم برای مخاطبان عام است.


  

آبانگان

آبان روز از آبان ماه
برابر با
 10 آبان در گاهشماری ایرانی

"... اینک آب­ها را می­ستاییم، آب­های فروچکیده و گردآمده و روان
شده­
و خوب کـُنش ِ اهورایی را..."
(یسنا - هـات 38
- بند 3)

«جشن آبانگان» جشنی است در
گرامیداشت ستاره­ی روان (سیاره) درخشان
«اَنَهیتَه / آناهید (زهره)» و رود
پهناور و خروشان
«اردوی / آمو (آمودریا)، و بعدها ایزدبانوی بزرگ «آب»­ها در ایران (غیاث
آبادی، 1382،ص77)

"اَردوی سوره
اَناهیتا
» Ardavi – Sura
An?hita
ایزد‌بانویی ایرانی بسیار
برجسته­ای
است که نقش مهمی در آیین­های ایرانی دارد و
پیشینه­ی ستایش و بزرگداشت این
ایزد بانو در فرهنگ ایرانی به دوره­های
پیش از زرتشتی در تاریخی ایران
می­رسد.

بخش بزرگی در کتاب اوستا به نام «آبان یشت(یشت پنجم) که یکی از باستانی­ترین ِیشت­ها
می­باشد به این ایزد بانو اختصاص
دارد، در این یشت، او زنی است
جوان، خوش اندام، بلند بالا، زیبا چهره، با
بازوان سپید و
اندامی برازنده، کمربند تنگ بر میان بسته، به جواهر آراسته،
با طوقی زرین بر
گردن، گوشواری چهارگوش در گوش، تاجی با سد ستاره­ی هشت
گوش بر سر، کفش­هایی
درخشان در پا، با بالاپوشی زرین و پرچینی از پوست سگ
آبی. اَناهید
گردونه­ای دارد با چهار اسب سفید، اسب­های گردونه­ی او ابر،
باران، برف و تگرگ
هستند
.
او در بلندترین طبقه­ی آسمان جای
گزیده است و
بر کرانه­ی هر دریاچه­ای، خانه­ای آراسته، با سد
پنجره­ی درخشان و هزار
ستون خوش تراش دارد. او از فراز
ابرهای آسمان، به فرمان اهورامزدا، باران
و برف و تگرگ را
فرو می­باراند
.

نیایشگاه­های آناهیتا معمولا در کنار رودها
برپا
می­شده و زیارتگاه­هایی که امروزه با اسامی دختر
و بی بی مشهور هستند و
معمولا در کنار آن­ها آبی جاری
است، می­توانند بقایای
آن نیایشگاه­ها باشند. برخی حتی سفره­های نذری با نام بی بی (همچون بی بی سه شنبه) را
بازمانده­ی آیین­های مربوط به آناهیتا می­دانند
.

آناهیتا همتای ایرانی «آفرودیت»، الهه­ی عشق و
زیبایی در یونان و «ایشتر»، الهه­ی بابلی، به شمار می­رود
.

واژه­ی «آب» که جمع آن «آبان» است در اوستا و
پهلوی «آپ» و در سانسکریت «آپه
» Apa و در فارسی هخامنشی «آپی» می­باشد. این آخشیج (عنصر) همانند آخشیج­های
اصلی دیگر چون آتش و خاک و هوا در آیین­های
ایرانیان باستان
مقدس است و آلودن آن گناهی بس بزرگ است. برای هریک از
چهار آخشیج
امشاسپندی (فرشته) ویژه نامگذاری شده است. به گواهی اوستا و
نامه­های دینی
پهلوی، ایرانیان آخشیج­های چهارگانه را که پایه­ی نخستین
زندگی است، می­ستودند.

در جشن آبانگان، پارسیان به ویژه زنان در کنار
دریا یا
رودخانه­ها، فرشته­ی آب را نیایش می­کنند. ایرانیان
کهن آب را پاک (مقدس
) می­شمردند و هیچ­گاه آن­را آلوده نمی­کردند و
آبی را که اوصاف سه­گانه­اش(رنگ - بو - مزه) دگرگون می­شد برای آشامیدن و شستشو به­کار
نمی­بردند
.

"هرودوت"  می­آورد :

"... ایرانیان در
میان آب ادرار نمی­کنند، آب دهان و بینی در آن نمی­اندازند و در آن دست و روی نمی­شویند
..."

"استرابون"  جغرافیدان یونانی نیز می­آورد :

"... ایرانیان در آب
روان، خود را شستشو نمی­دهند و در آن لاشه، مردار و آن­چه که نا پاک است نمی­اندازند
..."

در برگردان فارسی آثارالباقیه ابوریحان بیرونی می­خوانیم :

"... آبان روز دهم
آبان ماه است و آن را عید می­دانند
که به جهت همراه بودن دو نام،
آبانگان می­گویند. در این روز زو
Zoo پسر طهماسپ از سلسله­ی پیشدادیان به
شاهی رسید، مردم را به کندن قنات­ها و
نهرها و بازسازی آن­ها فرمان داد،
در این روز به کشورهای هفت­گانه خبر
رسید که فریدون ، بیوراسب (ضحاک - آژی
دهاک) را اسیر کرده، خود به پادشاهی
رسیده و به مردم دستور داده است که
خانه و زندگی خود را دارا شوند
..."

در روایت دیگرى آمده است که پس از هشت سال
خشکسالى در ماه آبان باران آغاز به باریدن کرد و از آن زمان جشن آبانگان پدید آمد
.

زرتشتیان نیز در این روز همانند سایر جشن­ها به آدریان­ها
(آتشکده­ها) مى­روند و پس از آن براى گرامیداشت مقام فرشته­ی
آب­ها، به کنار
جوى­ها و نهرها و قنات­ها رفته و با خواندن اوستاى آبزور
(بخشى از اوستا که
به آب و آبان تعلق دارد) که توسط موبد خوانده مى­شود،
اهورامزدا را
ستایش کرده و درخواست فراوانى آب و نگهدارى آن را کرده و پس
از آن به شادى مى­پردازند.

جالب این­جاست که مى­گویند اگر در این روز باران ببارد،
آبانگان به مردان تعلق گرفته و مردان تن و جان خویش را به آب
مى­سپارند و اگر
بارانى نبارد، آبانگان زنان است و زنان آب تنى مى­کنند
.

منابسبت بعدی
این ماه گاهنبار اَیاثَرم. جشن میانه پاییز. 15 آبان است.

 farhang-saz.blogfa.com


  

با سلام به همه دوستان و همراهان،

 

اگر سرکار خانم جعفری با عنوان اینکه ( دوربین سر کلاس درس بنده هم قرضی بوده !!!  ) از شرکت در مسابقه انصراف ندهند !!!!  ،

 

 فراخوان یک جشنواره دیگر را توی این پست می گذارم . این جشنواره بخشهای متفاوتی داره ، حتی بخش آماتوری .....

 

 

فکر  می کنم  جایزه سفربه حج عمره  فرصت مناسبی برای تلاش شماست ..  این طور نیست؟

 

آخرین فرصت آخر آبانماه است....  و این نکته رو در پایان ذکر کنم که :

 

(( اگر بتونم کاری براتون انجام بدم ، دریغ نخواهم کرد ))

 

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

امیرعباس اشرف


  
+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروزه!


+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروز شد.


+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروز شد.


+ برای آشنایی با نرم افزار جامع روابط عمومی سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید.


+ درود بر شما. اگر مایلید بدانید چقدر در روابط عمومی قوی هستید سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید.


+ به سهامداران خود احترام بگذارید. به آنان نشان دهید که متشخص و امین هستید!


+ تا کنون همه از مشتری مدار گفته اند. سری به روابط عموی به زبان آدمیزاد بزنید و این بار از سهام دار مداری بشنوید.


+ صاحب سهم را مشتری و هواخواه موسسه سازید (1) با افزایش تعدا صاحبان سهام است که می توان دموکراسی اقتصادی را بر پایه های محکم استوار نمود.ادامه...


+ در دنیای تبلیغات خودخواه نباشید. تنها تبلیغات سازمان خود را پیش نبرید گاهی حمایت تبلیغات سازمان های غیرانتفاعی بیشتر به شما کمک خواهد کرد.(اصلاعات بیشتر در روابط عمومی به زبان آدمیزاد)


+ گاهی ممکن است برنامه ای را با زحمات و هزینه زیاد دنبال کنید بدون به دست آوردن کوچکترین نتیجه.پس همیشه برنامه های خود را ارزیابی کنید. سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید تا با نمونه ای از این مشکل آشنا شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ