سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
روابط عمومی به زبان آدمیزاد
این تارنما میعادگاهی است برای تمامی علاقمندان به مباحث روابط عمومی، مدیریت، خلاقیت، راهکارهای کسب موفقیت، کارآفرینی و ...؛ اگر ارایه کننده کالا و خدمات هستید، اگر وبلاگ نویسید یا به هر روش دیگری به اشاعه افکار خود می پردازید سری به ما بزنید: کلیه افراد علاقمند می توانند در یک دوره یک ماهه آزمایشی با وبلاگ "روابط عمومی به زبان آدمیزاد" (مهر 84) همکاری نمایند در صورت احراز شرایط با ما خواهید ماند. افراد غیر فعال و یا فعال در زمینه غیر مرتبط حذف خواهند شد.
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 112
بازدید دیروز : 244
کل بازدید : 622915
کل یادداشتها ها : 350
خبر مایه

موسیقی


دیواکار شارما ـ فوق تخصص روابط عمومی ـ در کتاب خود با عنوان «روابط عمومی حرفه‌ای بالنده» و در توضیح بازاریابی تلفیقی می‌نویسد: «یک شیوه جدید با عناصری متشکل از روابط عمومی، بازاریابی، ارتباطات و آگهی در سال 1990 پا به عرصه گذاشت. این پدیده "رسانه‌ی بازاریابی تلفیقی" نام داشت. منظور از این پدیده استفاده از تمام امکانات برای تبدیل یک محصول به صورت بخشی از طرح ذهنی مصرف کننده‌ی مورد نظر است. .....» به واقع شامار در این تعریف ابتدا همکاری قسمت‌ها را پدیده‌ای نو معرفی کرده و در گامی دیگر به «آگهی» به عنوان مفهومی مجرد و قابل اجماع با مفاهیمی مثل ارتباطات نگاه کرده است. با چنین دیدگاهی این دو از سال‌ها پیش به هم پیوسته‌اند و آنچه مهم می‌نماید چگونگی تاثیرات متقابل بازاریابی و روابط عمومی بر هم است. صرف نظر از برداشت و ارائه الگوی شامار یا دیگران، آرائ موافق و مخالف، ظاهرا" به نظر می‌رسد که خواسته یا ناخواسته باید نقش شگرف روابط عمومی‌ها را بپذیرم. چرا که دنیای امروز ما و تلاش انسان‌ها برای آنکه خود و یا محصول خود را بشناسانند سبب روی‌آوری به ابزار متعدد، شیوه های نو، قدرت ابتکار عمل، ارتباط نزدیک و گرم با مخاطب و ... گردیده است. چه کسی امروز می‌تواند مدعی باشد نقش یک کنفرانس مطبوعاتی کمتر از شیوه‌های دیگر فرایند پیچیده‌ی بازاریابی است.؟

 «کاتلر» و «مینداک» رابطه بازاریابی و روابط عمومی را تحت یک الگو به 5 حالت احتمالی زیر تقسیم می‌کنند: «الگوی شماره یک: جدا اما با وظایف یکسان الگوی شماره دو:یکسان اما با وظایف مرتبط الگوی شماره سه:بازاریابی به عنوان یک وظیفه یا عملکرد حاکم الگوی شماره چهار:روابط عمومی به عنوان یک وظیفه یا عملکرد الگوی شماره پنج: روابط عمومی و بازاریابی وظایف مشابهی هستند» مدیر سازمان با توجه به نوع نگاهی که به این الگو - و یا الگوهایی از این قبیل - داشته باشد میتواند سازو کار و ساختار بازاریابی شرکت خود را طراحی کند.هرچند در دوره ی حاضر سرعت اعجاب انگیز تغییر تحولات دانش عملا" مرز بین علوم را از بین برده و یا تا حدودی کمرنگ کرده است اما همچنان این اختلاف نظر بر سر رابطه، نوع آن ، شیوهِ چارت سازمانی و ... روابط عمومی و بازاریابی وجود دارد.

 پایان:

 به نظر نگارنده مهم نیست که کدام یک از الگوهای رایج و آزمون پس داده در سایر کشورها را بپذیرم. آنچه بازاریابی و به دنبال آن صنعت تبلیغات این کشور به آن نیاز دارد یک تصویر ذهنی قوی از لزوم ارتباط و تعامل بین روابط عمومی و بازاریابی و از آن مهمتر و دشوارتر باور مدیران کشور به این مهم است.


+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروزه!


+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروز شد.


+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروز شد.


+ برای آشنایی با نرم افزار جامع روابط عمومی سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید.


+ درود بر شما. اگر مایلید بدانید چقدر در روابط عمومی قوی هستید سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید.


+ به سهامداران خود احترام بگذارید. به آنان نشان دهید که متشخص و امین هستید!


+ تا کنون همه از مشتری مدار گفته اند. سری به روابط عموی به زبان آدمیزاد بزنید و این بار از سهام دار مداری بشنوید.


+ صاحب سهم را مشتری و هواخواه موسسه سازید (1) با افزایش تعدا صاحبان سهام است که می توان دموکراسی اقتصادی را بر پایه های محکم استوار نمود.ادامه...


+ در دنیای تبلیغات خودخواه نباشید. تنها تبلیغات سازمان خود را پیش نبرید گاهی حمایت تبلیغات سازمان های غیرانتفاعی بیشتر به شما کمک خواهد کرد.(اصلاعات بیشتر در روابط عمومی به زبان آدمیزاد)


+ گاهی ممکن است برنامه ای را با زحمات و هزینه زیاد دنبال کنید بدون به دست آوردن کوچکترین نتیجه.پس همیشه برنامه های خود را ارزیابی کنید. سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید تا با نمونه ای از این مشکل آشنا شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ