سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
روابط عمومی به زبان آدمیزاد
این تارنما میعادگاهی است برای تمامی علاقمندان به مباحث روابط عمومی، مدیریت، خلاقیت، راهکارهای کسب موفقیت، کارآفرینی و ...؛ اگر ارایه کننده کالا و خدمات هستید، اگر وبلاگ نویسید یا به هر روش دیگری به اشاعه افکار خود می پردازید سری به ما بزنید: کلیه افراد علاقمند می توانند در یک دوره یک ماهه آزمایشی با وبلاگ "روابط عمومی به زبان آدمیزاد" (مهر 84) همکاری نمایند در صورت احراز شرایط با ما خواهید ماند. افراد غیر فعال و یا فعال در زمینه غیر مرتبط حذف خواهند شد.
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 119
بازدید دیروز : 244
کل بازدید : 622922
کل یادداشتها ها : 350
خبر مایه

موسیقی


سخنران حسن خسروی، عضو علی البدل انجمن روابط عمومی ایران، لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران، فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه آزاد، بیست سال سابقه مدیریتی و اجرایی دولتی، نویسنده بیش از هفتاد مقاله منتشر شده در زمینه روابط عمومی، ارتباطات و مدیریت، کارشناس و مشاور به خانه برمی گردیم، مشاور و کارشناس برنامه خانه مهر، 13 سال تدریس در دانشکده ها، نویسنده کتاب های: مدیریت و روابط عمومی، زندگی موفق، یک سبد لبخند، مبتکر سمینارهای خانواه خوشبخت در سازمان ها، عضو انجمن اولیا مربیان شهر تهران و ...

سازمان و نحوه تعامل با رسانه

سازمان ها مایلند مطالبشان به خوبی منعکس شده و به آنها توجه شود. گاهی سازمان ها رضایت کافی ندارند و گاهی با رساه تعارض می یابند. وزیر، مدیرعامل، سخنگو یا واحد روابط عمومی بخش هایی هستند که انعکاس مطالب سازمان را به عهده دارند. دراین مقاله لایه های مختلف ارتباط بارسانه بررسی خواهد شد .

اگرسازمان شما فعالیت های بسیاری دارد اما آنچنان که باید وشاید در رسانه ها به آنها توجه نمی شود مشکل اساسی در ارتباط با رسانه وجود دارد. برای مدیران گزارش و بروشورهای مختلفی می رسد و حجم بالای اطلاعات دریافتی اجازه نمی دهد که همه ی این موارد را مورد مطالعه قرار دهند. از دیگر سو اهمیت درج مطلب در مورد سازمان مطلوب شما در این است که نمایندگان مجلس هرچه بیشتر با روند یک سازمان آشنا باشند ازبودجه ی آن درمجلس بهتر دفاع خواهند کرد. پس یکی از بهترین راه ها برای مطلع کردن افراد از فعالیت هایمان رسانه ها هستند. رسانه ها می تونند شریک کاری شما باشند با حفظ استقلال طرفین. وقتی مردم از فعالیت سازمان شما به خوبی آگاه شوند موتوری برای پیگیری اهداف شما می شوند.

تدابیر و برنامه ریزی برای منعکس کردن جایگاه سازمان در رسانه:

1-     گزارش را از طریق دبیرخانه برای مخاطب ارسال کنیم.

2-     گزارش را از طریق اینترنت منتقل کنیم.

3-     رسانه ها و روزنامه ها را دعوت کنیم یا از طریق مکاتبه عملکردمان را شرح دهیم.

4-     مثلا اگر می خواهیم خوب و درست و به موقع از مردم مالیات بگیریم تنها از طریق رسانه ها میسر است و گزراش های ما باید روشن و صحیح باشد تا با رسانه وارد چالش نشویم.

البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که تعامل ما نمی بایست به گروکشی آلوده باشد و به منظور پیش گیری از درک نادرست از اخبار مسوولان سازمان ها باید آشنا به مسایل حرفه ای خود باشند. باید مدیران بدانند چه رویدادی خبر با گزارش باارزشی محسوب می شود.

همان طور که ذکر شد رسانه ها با نبوهی از اخبار و گزارشات مواجه اند و قادر به پوشش همه این موارد نیستند. می بایست اخبار ما با سیاست های رسانه هدف نیز منطبق باشد.

عوامل موثر سازی یک گزارش:

1-     حوادث غیرمنتظره

2-     اطلاعات مورد نیاز

3-     اطلاعات موثر

4-     وضعیت رقبا

5-     وضعیت عملکرد سازمان در جامعه و گاهی در سطح بین الملل

اصول تعامل با رسانه ها

1-     انتقادپذیر بودن

2-     داشتن یک سخنگوی مطلع و مسلط به روابط عمومی

3-     پویا و بروز بدون در عرصه حرفه خود

4-     صادق بودن: از دادن اطلاعات طفره نروید، اطلاعات گمراه کننده ندهید، توپ را در زمین دیگران نیاندازید و با مصاحبه جنجالی سعی در سایه نگه داشتن مسایل سازمان نداشته باشید.

5-     به آنچه می گویید مسلط باشید.

6-     مفید باشید.

7-     واقع گرا و قابل اعتماد باشید.

8-     در دسترس باشید.


+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروزه!


+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروز شد.


+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروز شد.


+ برای آشنایی با نرم افزار جامع روابط عمومی سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید.


+ درود بر شما. اگر مایلید بدانید چقدر در روابط عمومی قوی هستید سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید.


+ به سهامداران خود احترام بگذارید. به آنان نشان دهید که متشخص و امین هستید!


+ تا کنون همه از مشتری مدار گفته اند. سری به روابط عموی به زبان آدمیزاد بزنید و این بار از سهام دار مداری بشنوید.


+ صاحب سهم را مشتری و هواخواه موسسه سازید (1) با افزایش تعدا صاحبان سهام است که می توان دموکراسی اقتصادی را بر پایه های محکم استوار نمود.ادامه...


+ در دنیای تبلیغات خودخواه نباشید. تنها تبلیغات سازمان خود را پیش نبرید گاهی حمایت تبلیغات سازمان های غیرانتفاعی بیشتر به شما کمک خواهد کرد.(اصلاعات بیشتر در روابط عمومی به زبان آدمیزاد)


+ گاهی ممکن است برنامه ای را با زحمات و هزینه زیاد دنبال کنید بدون به دست آوردن کوچکترین نتیجه.پس همیشه برنامه های خود را ارزیابی کنید. سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید تا با نمونه ای از این مشکل آشنا شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ