سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
روابط عمومی به زبان آدمیزاد
این تارنما میعادگاهی است برای تمامی علاقمندان به مباحث روابط عمومی، مدیریت، خلاقیت، راهکارهای کسب موفقیت، کارآفرینی و ...؛ اگر ارایه کننده کالا و خدمات هستید، اگر وبلاگ نویسید یا به هر روش دیگری به اشاعه افکار خود می پردازید سری به ما بزنید: کلیه افراد علاقمند می توانند در یک دوره یک ماهه آزمایشی با وبلاگ "روابط عمومی به زبان آدمیزاد" (مهر 84) همکاری نمایند در صورت احراز شرایط با ما خواهید ماند. افراد غیر فعال و یا فعال در زمینه غیر مرتبط حذف خواهند شد.
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 117
بازدید دیروز : 244
کل بازدید : 622920
کل یادداشتها ها : 350
خبر مایه

موسیقی


از ماه گذشته مکان برگزاری انجمن از تالار حرکت شهرداری تهران به سالن همایش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منتقل شد. این سالن با فضای کمتر اما دوستانه حس زلال تری به خانواده انجمن روابط عمومی ایران جاری کرده است. جلسه این ماه با محوریت سخنرانی آقای دکتر عباس زادگان در زمینه زیست عاشقانه در سازمان آغاز شد اما به دلیل تاخیر وی و کاظمی دینان، رفیعی دبیرانجمن به شرح فعالیت های یک ماهه انجمن پرداخت که اهم آن بدین شرح است:

  • فراهم کردن تسهیلات ویژه اعضا برای تور مالزی.
  • تقدیر از پیش کسوتان روابط عمومی از ماه آینده در جلسات ماهانه انجمن.
  • درخواست همکاری از اعضا جهت کمک در گردآوری کتاب مجموعه سخنرانی های مطرح شده در جلسات ماهانه از ابتدا تا کنون.
  • دعوت به همکاری اعضا جهت پربارتر نمودن سررسید سال آینده انجمن.
  • انتشار ماهنامه مرداد و شهریور
  • فعال تر شدن انجمن های شهرستان ها. درخواست همکاری برای تقبل نمایندگی در شهرستان هایی که انجمن در آنها فعال نشده است.
  • دعوت به همکاری اعضا با آقای قاسمی در راه اندازی موزه دکتر نطقی.

پس از بیان دستاوردهای یک ماه انجمن مطهری نژاد دبیر کمیته چاپ و نشر انجمن به طرح موضوع داغ و روز روابط عمومی ایران، تصویب لایحه جریان آزاد اطلاعات پرداخت و گفت روابط عمومی ها ناچار به پوست اندازی اند.

وی در مورد تاریخچه جامعه اطلاعاتی گفت: وسایل ارتباطی مرزهای قومی و نژادی را از بین برده اند و اهمیت آن تا آنجا بود که اجلاس سران جامعه اطلاعاتی در آن مورد تصمیم هایی اتخاذ کردند و خاتمی به عنوان رییس جمهور وقت در یکی از نشست های آن حضور داشت.

مطهری نژاد به نقش بنیادی معتمد نژاد در مورد طرح اولیه این موضوع در ایران اشاره کرد و افزود: دکتر معتمد نژاد پیش از برگزاری این نشست کتابی در این مورد منتشر کرد و پس از اجلاس نیز در مورد نتایج آن کتاب دیگر به بازار عرضه کرد. سپس وی در ایران انجمن جامعه اطلاعاتی را تشکیل داد.

دبیر کمیته چاپ و نشر انجمن روابط عمومی ایران در مورد زوایای جهانی جامعه اطلاعاتی گفت: در دنیای از زوایای مختلفی بدان نگریسته می شود. ممکن است به چشم فناوری بدان نگاه شود که در این صورت می توان فناوری های ارتباطی مانند موبایل و یا تلویزیون هایی را مثال زد که بدون نیاز به دیش ارتباطات ماهواره ای دارند. حتی می توان به اطلاعات نگاه اقتصادی داشت. نگاه اجتماعی آن اشاره به تاثیرات آن بر رسوم و عادات اجتماعی دارد. می توان برای آن تعریف فضایی هم قایل شد از این رو که مکان های دور را به هم نزدیک می کند و یا اینکه می توان بسیاری از کارها را از دور کنترل و مدیریت کرد.

مطهری نژاد در اشاره به تاریچه جریان آزاد اطلاعات گفت: اولین بار به طور رسمی جریان آزاد اطلاعات در سازمان ملل متحد مطرح شد. مبنای آن بر این بود که اگر فردی اطلاعاتی را از سایتی گرفت و منتشر کرد تحت پیگرد قرار نگیرد و یا اگر کسی به سازمانی مراجعه کرد و درخواست اطلاعات کرد در صورت خودداری آن سازمان مجرم محسوب خواهد شد. اولین کشوری که این لایحه را مطرح کرد آمریکا بود که غیر از نه مورد استثنا در بقیه موارد جریان انتشار آزاد اطلاعات را الزامی می داند. البته با این استثنا که اگر کسی بتواند تا ده میلیارد دلار در سرمایه ملی تصمیم بگیرد تمام زوایای شخصی زندگی وی قابل طرح است. مانند ماجرا کلینگتون. تا هفت میلیارد استثنائاتی وجود دارد و زیر یک میلیارد دلار کاملا محفوظ است.

وی گفت تاکنون شصت و نه کشور این قانون را با اندکی تفاوت تصویب کرده اند. در ایران این لایحه در دولت خاتمی به مجلس رفت و مجلس به بهانه زیاد بودن محدودیت ها آن را تصویب نکرد. دولت با تعدیل آن موافقت نکرد و آن را به عهده مجلس گذاشت. مجلس هفت ام به عکس مدعی بود که محدودیت ها کم اند و دولت نهم حاضر به افزودن محدودیت ها نشد تا متهم به سانسورچی بودن نشود. در نتیجه مجلس هفتم با دخل و تصرف کلیات آن را تصویب کرد. مجلس هشتم محدودیت ها را افزایش داد و آن را به تصویب رساند. شورای نگهبان ماده شش را که بخش خصوصی را هم شامل قانون می کرد و ماده یازده را نهادهای زیر نظر دفتر مقام رهبری را هم شامل می کرد نپذیرفت. مجلس در مورد بند شش را پذیرفت و بند یازده را هم اصلاح کرد.

مطهری نژاد به روابط عمومی ها خاطرنشان کرد: آنچه مسجل است پس از ابلاغ این قانون در روزنامه رسمی روابط عمومی ها دیگر نمی توانند اطلاعاتشان را مسکوت گذارند اگرنه مجرم خواهند بود. این قانون تحولی در روابط عمومی ها به پا خواهد کرد و پس از درج آن در روزنامه رسمی یک شماره کامل نشریه انجمن به این قانون و تاثیرات آن بر روابط عمومی اختصاص خواهد یافت.

دبیر کمیته چاپ و نشر انجمن در پایان گفت: کتاب های دکتر معتمد نژاد در زمینه جامعه اطلاعاتی و بحث جریان آزاد اطلاعات می تواند کارشناسان روابط عمومی را برای مواجه با شرایط جدید مهیا کند.

سپس دکتر عباس زادگان به طرح موضوع اصلی این ماه انجمن، زیست عاشقانه در سازمان پرداخت.

وی در آغاز بحث انسان ها را به چهاردسته تقسیم کرد تا مسیر بحث را بر مبنای این تقسیم بندی پی بگیرد: انسان ها بر چهار نوع غریزی یا  Instinctive(که به دلیل عدم کنترل بر غرایزمناسب سازمان نیستند.)، عاطفی یا Affective (به دلیل عدم تعامل و سازگاری مناسب سازمان نیستند.)، اندیشمند و عقلایی یاCognitive Domain (افرادی سازمانی که تنها بر اساس شناخت تصمیم می گیرند) و افراد متعالی یا Transcendental (که مفاهیمی را که در علوم موجود نمی گنجد بکار می گیرند و از زمان خود جلوترند. مانند علی (ع) یا مولانا)

دکتر عباس زادگان موضوع بحث را در مورد دسته چهارم خواند و افزود: یک وجه این انسان ها، زیست عاشقانه است. اینان ارتباط منظم و کاملی با کل هستی دارند. این افراد زبان همه موجودات را می فهمند و آن را ستایش می کنند. رفتار این انسان بطور دایم نیایش گرانه(زمزمه با هستی) است. چنانچه گاندی بخش بزرگی از موفقیت مبارزه اجتماعی خود را مدیون نیایش می داند. ممکن است در سازمان این سخنان انتزاعی به نظر آیند اما افرادی به آسانی آن را در سازمان های عملیاتی حتی به کار گرفته اند.

وی زیست عاشقانه را عامل نزدیکی زندگی سازمانی و خصوصی خواند و گفت: علت طرح موضوع کیفیت زندگی کاری ((Quality work life در این جلسه به این دلیل است که عین وظیفه روابط عمومی در سازمان است. این روابط عمومی است که وظیفه تلطیف فضای سازمانی را به عهده دارد. به گونه ای که کارکنان از کار خود لذت ببرند، هنگام ترک محل کار احساس خستگی نکنند و صبح با اشتیاق به محل کار خود بازگردند.

دکتر عباس زادگان در بیان ویژگی های چنین سازمانی افزود: این سازمان یکپارچه، سازگار، نامتمرکزو مشارکت جویانه، دارای تسهیلات، محیط آموزشی و تصمیم گیری در آن بر اساس نظرات جمع، شرایط اجتماعی و مسایل فنی است.

وی در پایان افزود رسیدن به چنین سازمان مستلزم مشارکت روابط عمومی و مدیریت منابع انسانی است و در بیان چند راه کار عملی برای چنین سازمانی گفت: به محض بروز اختلاف مدیر باید به حل و فصل بپردازد. به اعتراضات و انتقادات سالم رسیدگی کند. در این راستا ایجاد باشگاه، نشریه داخلی و دعوت کارکنان به جشن، کنسرت یا تئاتر به همراه خانواده راه گشا خواهد بود. تبریکات و تسلیت های نشریات داخلی محیط کار را خانگی تر می کند.

مورخ 2/7/88-سالن همایش سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی


+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروزه!


+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروز شد.


+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروز شد.


+ برای آشنایی با نرم افزار جامع روابط عمومی سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید.


+ درود بر شما. اگر مایلید بدانید چقدر در روابط عمومی قوی هستید سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید.


+ به سهامداران خود احترام بگذارید. به آنان نشان دهید که متشخص و امین هستید!


+ تا کنون همه از مشتری مدار گفته اند. سری به روابط عموی به زبان آدمیزاد بزنید و این بار از سهام دار مداری بشنوید.


+ صاحب سهم را مشتری و هواخواه موسسه سازید (1) با افزایش تعدا صاحبان سهام است که می توان دموکراسی اقتصادی را بر پایه های محکم استوار نمود.ادامه...


+ در دنیای تبلیغات خودخواه نباشید. تنها تبلیغات سازمان خود را پیش نبرید گاهی حمایت تبلیغات سازمان های غیرانتفاعی بیشتر به شما کمک خواهد کرد.(اصلاعات بیشتر در روابط عمومی به زبان آدمیزاد)


+ گاهی ممکن است برنامه ای را با زحمات و هزینه زیاد دنبال کنید بدون به دست آوردن کوچکترین نتیجه.پس همیشه برنامه های خود را ارزیابی کنید. سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید تا با نمونه ای از این مشکل آشنا شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ