سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
روابط عمومی به زبان آدمیزاد
این تارنما میعادگاهی است برای تمامی علاقمندان به مباحث روابط عمومی، مدیریت، خلاقیت، راهکارهای کسب موفقیت، کارآفرینی و ...؛ اگر ارایه کننده کالا و خدمات هستید، اگر وبلاگ نویسید یا به هر روش دیگری به اشاعه افکار خود می پردازید سری به ما بزنید: کلیه افراد علاقمند می توانند در یک دوره یک ماهه آزمایشی با وبلاگ "روابط عمومی به زبان آدمیزاد" (مهر 84) همکاری نمایند در صورت احراز شرایط با ما خواهید ماند. افراد غیر فعال و یا فعال در زمینه غیر مرتبط حذف خواهند شد.
نویسندگان وبلاگ
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 5048
بازدید دیروز : 2684
کل بازدید : 676988
کل یادداشتها ها : 350
خبر مایه

موسیقی


با سلام؛

چه زیباست در وسعت برهوت سرنوشت فانوسی بهمراه داشتن، فانوسی از عشق علی.

 

پیشاپیش میلاد با سعادت مولی‏الموحدین، امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب را خدمت تمامی شما بزرگواران تبریک عرض نموده و به آقا پسرا روز مرد را و به پدرها روز پدر را تبریک می‏گویم.

 

امروزه برخی از مدعیان روشنفکری دینی، موضوع مهم خلافت و امامت را در حد مسأله‏ای تاریخی می‏دانند و بحث و گفت‏و‏گو درباره آن را سبب اختلاف بین مسلمانان قلمداد می‏کنند و همواره روی سخن آنان با شیعه است و به سایر فرق مسلمین کاری ندارند و دانسته یا ندانسته (البته عمدتاً دانسته و به عمد) از دیگر فرق جانبداری می‏کنند.

در بررسی سخن آنان، به چند نکته مهم اشاره کرده، جایگاه مسأله مهم امامت را در بیان قرآن کریم و احادیث ارائه می‏کنیم:

نکته‏ 1:‏

این گونه افراد معمولاً کسانی هستند که پیامبری پیامبر را در ارتباط با جهان غیب و عالم دیگر نمی دانند و تمامی مسائل مذهب را به نحوی توجیه مادی و زمینی می‏نمایند و از این روی بالاترین قضاوتشان درباره‏ پیامبر (ص) این است که او مصلح و نابغه‏ای بوده است و بهترین سخنانش در احکام دین این که بایستی با ملاک‏های مادی و زمینی سازش کند. پس تاریخی دین امات و اهمیت ندادن به آن، مربوط به بینش جنین افرادی در اصل دین و ماهیت نبوت می‏شود که دینداری این مبنا را نپذیرفته و دین را مسأله‏ای الهی و غیبی می‏شناسند.

و اما این که ادعا می‏کنند طرح چنین مسائلی موجب اختلاف میان مسلمانان است؛ در پاسخ آنان می‏گوییم: اگر به راستی در پیشنهاد خود خیرخواهید، مسلمین را وادار کنید که با پذیرش حقیقت به محور حق چرخیده، وحدت را براساس اعتراف به حق ایجاد کنند نه این که به بسیاری از مصادیق حق جلوه‏ی باطل دهند تا بتوانند وحدتی موقت و غیراساسی به دست آورند.

نکته 2:

توجه به معنی و جایگاه امامت، نشانگر اعتقادی بودن این اصل است. در قرآن کریم آمده: هنگامی که پروردگار ابراهیم او را به آزمایشاتی آزمود و او تمامی را کامل کرد، خداوند فرمود: همانا تو را برای مردمان امام قرار می‏دهیم. ابراهیم گفت: و از فرزندانم؟‏خداوند فرمود:‏پیمان امامت من ستمکاران را نخواهد رسید.(بقره/124)

از آیه کریمه استفاده می‏شود که امامت عهدی از سوی خداوند و مقامی است که لازمه‏ی آن عصمت و به جعل و نصب خداوند تحقق می‏پذیرد.

حدیث ثقلین از پیامبر، یا حدیث الامامه هی النور از حضرت کاظم(کافی 1/199) و یا حدیث إن الاماه منزله الانبیاء و إرث الاوصیاء از امام رضا(کافی 1/198)، بدین مضمونند که امامت پایه‏ی بالنده‏ی اسلام و شاخه‏ی بلند آن است و امامت از جهت منزلت و شأن و موقعیت و ژرفا، برتر از دسترسی خردهای مدرمان است که بتوانند با آرا و انتخاب خود امامی برپا کنند.

از این روی امام، نایب و جانشین تمامی ابعاد و شؤون پیامبر (ص) است به جز یک شأن که رسول گرامی آن را مکرر استثنا فرموده و آن شأن نبوت تشریعی است که می‏فرمود: یا علی انت منی بمنزله هارون من موسی الاّ انّه لانبیَّ بعدی.(کافی/8/25)

و نیز او در طول بیست و اندی سال پیامبری خود مقامات امام و علی (ع) را گوشزد فرمود و شؤون و فضایل مهم او را همچون ولایت در تکوین، ابلاغ متن دین، تبیین و تفسیر قرآن و احکام، زمامداری و حکومت جامعه، علم غی و عصمت، شجاعت و پهلوانی و ... تذکر داد.

نکته 3:

اهمیت مسأله‏ی امامت علی (ع) تا بدان جاست که در قرآن کریم آیات فراوان بر آن نزول یافته از جمله:

1ـ سرپرست و رهبر شما تنها خداو پیامبر (ص) است و آنان که ایمان آورده، نماز به پا می‏دارند و در حال رکوع زکات می‏پردازند. (مائده /55)

تمام تفاسیر شیعه و اهل تسنن اتفاق دارند بر این که آیه کریمه درباره علی (ع) است آن هنگام که در نماز و رکوع زکات دادند. (شیعه: تفسیر مجمع‏البیان / 3/209، سنی: تفسیر طبری/ 6/186)

2ـ ای ایمانیان از خدا اطلاعات کنید و فرمان رسول و صاحبان امر را گردن نهید. (نساء/59)

طبق تفاسیر؛ اولی الامر، امام (معصوم) می‏باشند. (شیعه: تفسیر مجمع‏البیان / 3/64، سنی: تفسیر طبری/ 5/93)

3ـ امروز دین شما را کامل، نعمت را بر شما تمام کردم و خشنودم که اسلام دین شما باشد.(شیعه: تفسیر مجمع‏البیان / 3/156، سنی: تفسیر طبری/ 6/51)

و ...

 

آیا مایلید ادامه این بحث را به همراه ترجمه خطابه غدیر جهت استفاده در اختیار شما قرار دهم؟

 


+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروزه!


+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروز شد.


+ درود بر شما. روابط عمومی به زبان آدمیزاد با ادامه معرفی نرم افزار جامع روابط عمومی بروز شد.


+ برای آشنایی با نرم افزار جامع روابط عمومی سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید.


+ درود بر شما. اگر مایلید بدانید چقدر در روابط عمومی قوی هستید سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید.


+ به سهامداران خود احترام بگذارید. به آنان نشان دهید که متشخص و امین هستید!


+ تا کنون همه از مشتری مدار گفته اند. سری به روابط عموی به زبان آدمیزاد بزنید و این بار از سهام دار مداری بشنوید.


+ صاحب سهم را مشتری و هواخواه موسسه سازید (1) با افزایش تعدا صاحبان سهام است که می توان دموکراسی اقتصادی را بر پایه های محکم استوار نمود.ادامه...


+ در دنیای تبلیغات خودخواه نباشید. تنها تبلیغات سازمان خود را پیش نبرید گاهی حمایت تبلیغات سازمان های غیرانتفاعی بیشتر به شما کمک خواهد کرد.(اصلاعات بیشتر در روابط عمومی به زبان آدمیزاد)


+ گاهی ممکن است برنامه ای را با زحمات و هزینه زیاد دنبال کنید بدون به دست آوردن کوچکترین نتیجه.پس همیشه برنامه های خود را ارزیابی کنید. سری به روابط عمومی به زبان آدمیزاد بزنید تا با نمونه ای از این مشکل آشنا شوید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ